Bank Spółdzielczy w Jasienicy

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Start Aktualności

Uwaga na wirus !

poradnik "Bezpieczne finanse seniora, czyli jak nie paść ofiarą oszustwa metodą "na wnuczka" czy "na policjanta"

 

UWAGA - PRÓBY PRZEJĘCIA DANYCH DO BANKOWOŚCI INTERNETOWEJ ZA POMOCĄ FACEBOOKA !!!

 

BEZPIECZEŃSTWO W BANKOWOŚCI INTERNETOWEJ (czytaj więcej...)


Zadbaj o swoje bezpieczeństwo w internecie (czytaj więcej...)


Uwaga na Malware Nymaim !!!

 

NOWE SZKODLIWE OPROGRAMOWANIE – PACCA – DOKONUJĄCY ZMIAN W CERTYFIKATACH SSL !!

 

Uwaga na złośliwe oprogramowanie GozNym. Wirus instaluje się poprzez załączniki w wiadomościach e-mail na komputerze klienta i blokuje połączenie ze stroną bankowości internetowej Banku.

Klient przekierowywany jest na fałszywą stronę, ale wyglądającą identycznie jak prawdziwa strona Banku. Następnie po podaniu loginu i hasła klient proszony jest o podanie kodu jednorazowego. Tym samym dane logowania klient zdradza przestępcom.
Prosimy o zachowanie ostrożności.

Bank nigdy nie przesyła żadnych informacji na temat logowania w wiadomościach mailowych do użytkowników. Każda taka wiadomość przesłana w mailu wygenerowana została przez przestępców.


 

Ataki na smartfony z systemem Android

ZŁOŚLIWE OPROGRAMOWANIE NA SMARTFONY Z SYSTEMEM OPERACYJNYM ANDROID

Szanowni Państwo,

Rada Bankowości Elektronicznej Związku Banków Polskich ostrzega przed nasilającymi się atakami na użytkowników smartfonów z systemem Android. W ostatnim okresie odnotowano nowe kampanie rozsyłania wiadomości SMS mających na celu infekcję smartfona złośliwym oprogramowaniem.

Rada Bankowości Elektronicznej Związku Banków Polskich przestrzega użytkowników smartfonów z systemów Android przed pobieraniem i uruchamianiem aplikacji pochodzących z niezaufanego źródła.

Po kliknięciu na link przesłany w wiadomości SMS, otwiera się strona prezentująca instrukcję instalacji oprogramowania.

Zadaniem trojana zainstalowanego w systemie Android jest jego uaktywnienie w momencie korzystania przez użytkownika telefonu z aplikacji bankowości mobilnej i wygenerowanie specjalnego okna z prośbą o podanie loginu i hasła. Lista aplikacji, na które reaguje trojan została zawarta w jego pliku konfiguracyjnym i obecnie dotyczy 68 aplikacji różnych instytucji finansowych, w tym polskich banków.

Zainfekowanie smartfona prowadzi do utraty nad nim kontroli.

Pełna treść komunikatu dostępna jest pod linkiem:

https://zbp.pl/dla-konsumentow/bezpieczny-bank/aktualnosci.

   

Interfejs mobilny Internet bankingu

INTERFEJS MOBILNY

 


Aby bezpiecznie korzystać z usługi Interfejsu mobilnego internet bankingu zaleca się zainstalowanie w telefonie oprogramowania antywirusowego!

Interfejs mobilny umożliwia klientom Banku obsługę posiadanych rachunków za pomocą urządzeń mobilnych typu telefony, smartfony i tablety. Intuicyjny interfejs systemu dostosowany do urządzeń mobilnych sprawia, że zarządzanie finansami jest wygodne i przyjemne bez względu na czas i miejsce, w którym znajdują się klienci Banku.

Podstawowa funkcjonalność:

dostęp do rachunków,

przegląd sald i historii operacji na rachunkach,

wykonywanie przelewów jednorazowych, również do ZUS i US,

wykonywanie przelewów predefiniowanych,

definiowanie zleceń stałych, obsługa lokat terminowych,

przegląd informacji kredytowych,

QR przelewy (automatyczne wypełnianie danych do przelewu na podstawie QR kodu faktury),

koszyk płatności,

geolokalizacja bankomatów,

doładowania telefonów.

Program dedykowany jest dla nowych urządzeń mobilnych obsługiwanych palcem, wykorzystujących systemy operacyjne: Android, IOS, Windows Phone, Firefox OS, BlackBerry. Interfejs mobilny jest przeznaczony dla posiadaczy usługi Internet Banking.

Aby uruchomić aplikację wystarczy w przeglądarce internetowej na urządzeniu mobilnym wpisać adres: https:\\online.bsjasienica.pl/mobile logowanie do bankowości mobilnej odbywa się za pomocą tego samego identyfikatora i hasła, którego używa się do Internet Bankingu.

Korzyści dla klienta z korzystania z internetowej bankowości mobilnej:

  • mobilność – interfejs dostosowany do ekranów urządzeń przenośnych typu telefon smartfon, tablet,
  • wygodna kontrola środków bez konieczności „przewodowego połączenia” z siecią Internet,
  • szybki dostęp do rachunków 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę bez względu na miejsce,
  • większa satysfakcja klienta z korzystania z usług banku.

Bezpieczeństwo

Operacje wprowadzane przez telefony i tablety z wykorzystaniem Interfejsu mobilnego Internet Bankingu są rejestrowane w czasie rzeczywistym w systemie bankowym na rachunku klienta (brak zwłoki w rejestracji operacji). Podobnie zmiany wprowadzone na rachunku klienta przez bank, są natychmiast widoczne w programie podczas obsługi na urządzeniach mobilnych. Dane przesyłane pomiędzy urządzeniem klienta a systemem bankowym są szyfrowane. Dla zwiększenia poziomu bezpieczeństwa, czynności związane z parametryzacją i definiowaniem przelewów wymagają podania dodatkowego hasła jednorazowego.

Więcej informacji na temat funkcjonalności usługi Internet Banking w wersji mobilnej można uzyskać w Banku Spółdzielczym w Jasienicy.

 

bezpieczeństwo w bankowości internetowej

 

 

 

 

 

Mając na uwadze bezpieczeństwo środków zgromadzonych na rachunkach, Bank Spółdzielczy w Jasienicy przedstawia poradnik zawierający podstawowe informacje i zasady, o których warto pamiętać korzystając z bankowości internetowej.

 

Zasady bezpiecznego dostępu i wykonania transakcji:

 

  • połączenie z internetem musi być bezpieczne (unikaj łączenia się z publicznej sieci WiFi)
  • trzeba uważać na fałszywe certyfikaty bezpieczeństwa np. rozsyłane przy pomocy poczty elektronicznej
  • należy zawsze korzystać z aktualnych wersji systemu operacyjnego, oprogramowania antywirusowego i przeglądarki internetowej
  • system pocztowy powinien być chroniony przed przychodzącym spamem. Wiadomości e-mail to jedna z najpopularniejszych dróg, jaką mogą do systemu pocztowego trafić wirusy i informacje, których celem jest wyłudzenie poufnych danych
  • nie należy logować się do bankowości elektronicznej korzystając z odnośników otrzymanych pocztą elektroniczną lub znajdujących się na stronach nienależących do Banku
  • należy unikać logowania z komputerów, do których dostęp mają również inne osoby (np. w kawiarenkach lub u znajomych)
  • należy zawsze kończyć pracę z systemem bankowości internetowej korzystając z polecenia - wyloguj

Dlaczego zabezpieczenia są tak ważne?

 

Poziom bezpieczeństwa komunikacji pomiędzy witryną internetową, a jej Klientem zależy od poziomu bezpieczeństwa każdego z elementów uczestniczących w tej komunikacji. Zabezpieczenia po stronie Banku spełniają wysokie standardy i są cyklicznie testowane i audytowane. Dlatego działania cyberprzestępców ukierunkowane są na zabezpieczenia po stronie Klienta.

Bezpieczeństwo korzystania z serwisu bankowości internetowej zależy również od jego użytkowników, w tym także świadomości z obszaru zabezpieczeń własnego komputera. Niezabezpieczony komputer jest narażony na ataki z użyciem złośliwego oprogramowania, a nawet całkowite przejęcie nad nim kontroli. W takiej sytuacji cyberprzestępca, mając do dyspozycji wykradzione dane uwierzytelniające (login, hasło, SMS potwierdzający transakcję) będzie usiłował zrealizować utworzony przez siebie przelew.

W celu zachowania bezpieczeństwa środków zdeponowanych na rachunku bankowym staraj się odpowiednio zabezpieczyć komputer oraz stosuj podstawowe zasady bezpieczeństwa. Śledź na bieżąco informacje zamieszczone na stronie Banku dotyczące nowych zagrożeń w bankowości internetowej.

Aktualne ostrzeżenia, komunikaty i poradniki dla Klientów banków publikuje również Związek Banków Polskich na stronach internetowych: http://zbp.pl/dla-konsumentow

 


Strona 7 z 9