Szanowni Państwo, uprzejmie informujemy, że z danych Polskiego Standardu Płatności, właściciela standardu płatniczego BLIK wynika, że na rynku płatności pojawiły się zdarzenia oszukańcze (fraud), z wykorzystaniem usługi BLIK. Problem dotyka głównie klientów banków komercyjnych. W Zrzeszeniu BPS fraudy mają, jak na razie, charakter marginalny. Zdiagnozowane przypadki dotyczą kradzieży pieniędzy przy wykorzystaniu kodów BLIK. Ofiarami złodziei stają się m.in. osoby, które za pośrednictwem mediów społecznościowych proszone są przez znajomych o pożyczkę lub osoby dokonujące zakupów na platformach internetowych.
Stosowane przez przestępców zabiegi prowadzą do przekazania im kodu BLIK, który następnie służy do wypłaty gotówki z bankomatów. Celem zabezpieczenia przed podobnymi fraudami ostrzegamy przed takimi zdarzeniami. Ponadto, proponujemy rozważyć ustawienie limitów dla transakcji BLIK.