Ten dział został stworzony aby pomóc Państwu - Naszym klientom, dbać o bezpieczeństwo podczas korzystania m.in. z bankowości elektronicznej.
"Zasady bezpieczeństwa w bankowości elektronicznej
Urząd Komisji Nadzoru Finansowego kontynuuje kampanię edukacyjną dotyczącą bezpieczeństwa finansowego w bankowości elektronicznej. Przypominamy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa w sieci.
- Nie udostępniaj nikomu loginu i hasła do systemu bankowości elektronicznej.
- Cyklicznie zmieniaj hasło do logowania w systemie bankowości elektronicznej.
- Nie otwieraj podejrzanych linków w otrzymanych wiadomościach e-mail i SMS.
- Zainstaluj i aktualizuj oprogramowanie antywirusowe, które może uchronić komputer i urządzenia mobilne przed wirusami oraz oprogramowaniem szpiegującym.
- Na bieżąco aktualizuj system operacyjny urządzenia oraz cyklicznie skanuj każde urządzenie programem antywirusowym.
- Cyklicznie sprawdzaj, czy numery rachunków w przelewach zdefiniowanych nie uległy podmianie.
- Przed potwierdzeniem transakcji zawsze weryfikuj zgodność numeru konta, na które przelewasz środki pieniężne z numerem odbiorcy oraz numerem, który jest w kodzie potwierdzającym transakcję, przekazanym z wykorzystaniem SMS (jeżeli ta funkcjonalność jest udostępniona).
- Na bieżąco przeglądaj historię rachunku i operacji na każdej karcie płatniczej pod kątem podejrzanych transakcji. Jeżeli jest to możliwe, to włącz powiadomienia SMS o każdej wykonywanej transakcji.
- Nie kopiuj numerów rachunków bankowych do przelewów („kopiuj-wklej”), ale wpisuj je samodzielnie i dokładnie weryfikuj.
- Nie korzystaj z bankowości elektronicznej za pośrednictwem niesprawdzonych połączeń (np. publicznej WiFi).
- Zadbaj, aby każde używane oprogramowanie pochodziło z legalnego i zaufanego źródła.
- Jeżeli zaobserwujesz nietypowe lub podejrzane działania, niezwłocznie zgłoś ten fakt do banku, z którego usług korzystasz w ramach bankowości elektronicznej.
- Bank nigdy nie wykorzystuje usług oraz narzędzi zdalnej pomocy (takich jak pulpit zdalny, AnyDesk. TeamViever, VNC, MS Teams i tym podobnych narzędzi) służących do przejmowania ekranu w kontaktach Bank-Klient oraz umożliwiających zdalne wykonywanie lub podglądanie działań na komputerze lub smartfonie , bądź innym urządzeniu mobilnym
- Należy wystrzegać się przed możliwością wykorzystania tego typu narzędzi w atakach socjotechnicznych mających na celu wyłudzenie środków klientów. Pod żadnym pozorem nie udostępniać nikomu połączenia zdalnego i ekranu swojego urządzeniu w celu przeprowadzenia weryfikacji lub prac serwisowych. W szczególności nie logować się do usług bankowych w obecności innych osób i podczas trwania połączenia zdalnego do urządzenia.
PAMIĘTAJ! Twoje bezpieczeństwo finansowe w sieci zależy w pierwszej kolejności od Ciebie. "